Doa Pemanis Wajah

Friday, June 08, 2012
Daku Amat Menyintai Mu

PETUA paling mustajab dan selamat untuk kelihatan manis pada wajah ialah dengan mengamalkan bacaan ayat-ayat tertentu yang berkaitan yang terdapat di dalam kitab suci al-Quran. Niatkan bacaan tersebut sebagai satu bentuk DOA yang menjadi amalan bacaan dalam kehidupan rutin seharian. Berikut bawah ini adalah pilihan ayat yang dimaksudkan :

1. Cara pertama :

Daku Amat Menyintai Mu

(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya:
"Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku."
(Yusuf : 4)

Khasiat ayat ini :

(a) Manis dipandang orang.
(b) Wajah menjadi berseri-seri.
(c) Sentiasa disayangi oleh sesiapa sahaja.

2. Cara kedua :

Daku Amat Menyintai Mu

"Letakkanlah anakmu di dalam peti, kemudian lepaskanlah peti itu ke laut, maka biarlah laut itu membawanya terdampar ke pantai, supaya dipungut oleh musuh-Ku dan musuhnya dan Aku telah tanamkan dari kemurahan-Ku perasaan kasih sayang orang terhadapmu dan supaya engkau dibela dan dipelihara dengan pengawasan-Ku." (Surah Taaha : 39)

Cara mengamalkannya :

(a) Baca kedua-dua potongan surah Yusuf ayat 4 dan surah Taaha ayat 39 di atas.
(b) Baca 3 kali kemudian sapu pada muka anda.
(c) Amalan ini juga sesuai bagi mereka yang sukar dapat jodoh.
(d) Jangan membaca tanpa memisahkan kedua-dua ayat di atas. Surah Yusuf, ayat 4 dibaca sehingga selesai, kemudian berhenti sebentar dan teruskan membaca potongan dari surah Taha, ayat 39. Jangan disambungkan terus dengan bacaan surah Yusuf ayat 4 itu, dimulakan terlebih dulu dengan bacaan ta'awwuz (A'uzubillahi Minash Syaitan nir Rajeem).

****************
Dijemput : Follow my blog with Bloglovin

Penulis : Ayie Abas Lokasi : Malaysia

Entry Doa Pemanis Wajah, disiar oleh Ayie Abas pada Friday, June 08, 2012. Semoga entri ini dapat menambah wawasan bersama. Jika kengkawan ingin menyebarkan postingan dari Ayie Abas mohon dengan sangat untuk mencantumkan sumber. Terima Kasih. Kita Buddyz!

13 comments:

{ AfiffMS } at: September 18, 2012 at 8:05 PM said...

Khasiat Surah Yusuf Ayat 4 bagus terutamanya untuk suami isteri.

{ Ayie Abas } at: October 15, 2012 at 10:54 AM said...

@AfiffMS

boleh dicari nanti :)

{ Vee Zawiah } at: February 22, 2013 at 8:52 AM said...

nice sharing ... tq

{ Ayie Abas } at: February 24, 2013 at 3:44 AM said...

@Vee Zawiah

sama-sama vee zawiah :)

{ atiqah hanani } at: August 7, 2013 at 3:53 PM said...

cuba terangkan dengan lebih lanjut . baca surah yusuf 3 kali lepastu surah taha 3 kali atau diselang selikan surah yusuf , surah taha sebanyak 3 kali . yang mana betul ? mohon tunjuk aja . terima kasih .

{ atiqah hanani } at: August 7, 2013 at 3:53 PM said...

cuba terangkan dengan lebih lanjut . baca surah yusuf 3 kali lepastu surah taha 3 kali atau diselang selikan surah yusuf , surah taha sebanyak 3 kali . yang mana betul ? mohon tunjuk aja . terima kasih .

{ Ayie Abas } at: August 7, 2013 at 5:33 PM said...

@atiqah hanani

baca surah yusuf 3 kali lepas tu baca surah taaha 3 kali. bukan selang2

{ Ayie Abas } at: August 7, 2013 at 5:34 PM said...

@atiqah hanani

Allahu'alam :)

{ iniiramaaieh } at: October 9, 2013 at 6:13 PM said...

wah baru tau ane gan, hohoo :D

{ super blogger } at: October 11, 2013 at 7:16 AM said...

Terbaik! Kena amalkan surah yusuf ayat 4 nie. Hehe.

{ tenku butang } at: October 11, 2013 at 9:50 AM said...

he2.. teman cuma amalkan surah kat atas tu..surah yusof.. senang hafal.. surah taaha pun untuk penyeri wajah yea.. heee.. nak try lah.. =)

{ Wirda Amir } at: December 2, 2013 at 11:41 PM said...

Terlepas pandang ke entry ni? 2012

{ lyn hoss } at: December 29, 2013 at 1:38 AM said...

bisakan buat suami yg suka selingkuh

Post a Comment

 
DAKU . Powered by Blogger.

TOTAL PAGEVIEWS

LINK DAKU AMAT

 

© 2010 Daku Amat Menyintai Mu, Design by DzigNine
In collaboration with Breaking News, Trucks, SUV